Skydda dig mot nackskador med ett Hybridskydd.
Hybridskydd är det enda FIA 8858-2010 godkända FHR skyddet på marknaden som skyddar både vid front, offset och sidokollisioner. Hybrid skydd har en lägre profile än HANS skydd, vilket underlättar när man ska in och ut från tävlingsbilen samt även vid eventuellt räddningsarbete vid en olycka. Remmarna har sliding tethers som ger god rörelsefrihet för huvudet. Hybrid finns både för hansclips eller såkallade quick realease fästen på hjälmen. Hybridskydden är godkända enligt den senaste FIA standarden för hnrs, FIA 8858-2010. Hybridskyddet kan användas utan specialdesignade HANS-Bälten eller HANS förberedda stolar.
Simpson Hybrid Sport är den nya generationens FIA godkända Head and Neck skydd, sk HANS-Skydd.
Sport är en lättvikts komposit-versionen av det tekniskt mest avancerade nackskydds-systemet på marknaden. Skyddar mot skador som kan uppstå vid både front, offset och sidokollision. Förutom skyddets goda komfort så blir även urklivning/räddningsarbete ur tävlingsbilar avsevärt förenklat beroende på skyddets låga profil.
Den här ekonomimodellen väger enbart 930 gram komplett.
- Det enda certifierade skyddet som fungerar vid såväl front som offset och sido-krascher.
- Fungerar med olika ryggstödsvinklar
- Ger överlägsen ”bil-känsla” då bältet ligger mot kroppen istället för mot en plast/kolfiber yoke.
- Smidigare, fastnar inte i bur, stol eller fönsternät
- Inget behov av sk ”HANS” bälten eller 8-punkts bälten för att få ett HANS att fungera korrekt.
Hybridskydd din säkerhet
För att lättare hitta rätt storlek och för vägledning i hur man bäst använder sitt Hybrid-skydd, har Simpson Sverige gjort följande instruktionsfilmer:
Simpson Hybrid S
Simpson Hybrid S har efter sin senaste uppdatering fått en mer ergonomisk form och mer optimal vinkel för slidefunktionen. SKYDDET INGEN BORDE VARA UTAN, I ALLA MOTORSPORTS GRENAR.
Hybrid S är det enda HNRS skyddet på marknaden som är testat och fungerar tillfredställande även i bilar med 3-punkts bälte.
Detta gör att Hybrid S är det självklara valet om man vill ha ett förbättrat skydd även med 3-punkts bälte.
Hybriden är certifierad enligt senaste FIA 8858-2010 standarden och kan användas utan sk HANS-bälte och HANS-stol.